Nokia zet in op verkoop muziek

Gsm-producent Nokia stort zich op de verkoop van muziek via een webwinkel. Het neemt de muziekdistributeur Loudeye over voor ongeveer 46 miljoen euro. Een woordvoerder van het Finse concern: “Loudeye beschikt over de nodige kennis over de digitale muziekmarkt.” Een van de klanten van Loudeye is MSN. Vorig jaar boekte het een omzet van 27 miljoen dollar.

De stap naar een digitale muziekwinkel noemt Nokia logisch. Het is naar eigen zeggen “de grootste verkoper van digitale muziekspelers”, dankzij de telefoontjes van nu, die vrijwel zonder uitzondering MP3-muziek kunnen afspelen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!