Heineken komt met Thuis Tap-meter
Gepubliceerd op 2 december 2004 om 00:00
Heineken lanceert als vervolg op de populaire BeerTender een `Tapbier Thuis-meter` voor in de winkel. Deze modulair ingebouwde schapprestatie omvat een basisschap met zijpanelen en een biergerelateerde non-foodpresentatie. De producten in het schap bestaan uit glazen, viltjes, dienbladen en afschuimers. Met de ThuisTap-meter krijgt de supermarkt een nieuwe margerijke productgroep met een geschatte extra omzet van zo`n 3 miljoen euro. De BeerTender is erg succesvol. In 28 weken tijd zijn er al 825.000 fustjes verkocht en de doorstroming ligt op zo`n 10 stuks per winkel, aldus ACNielsen-cijfers. Na Heineken-bier zijn ook fustjes van Amstel en Brand geintroduceerd. Daarmee komt de brouwer tegemoet aan de consument die zijn eigen, vertrouwde merk bier wil drinken. De adviesprijzen voor de BeerTenders zijn als volgt: 8,99 voor een fustje Amstel, 9,49 voor Heineken en 9,79 euro voor Brand.
Reacties 0