Geschil om Boodschappenpakket C1000

Het boodschappenpakket van C1000 staat centraal in een juridisch conflict. Ondernemer Joop Steenbergen verkocht een restpartij levensmiddelenpakketten in zijn Steengoed-winkels.

Vaste klanten kunnen jaarlijks bij C1000 sparen voor een levensmiddelenpakket ter waarde van 50 euro. De actie oogstte weinig succes en Seenbergen kocht de rest. De pakketten gingen in de Steengoed-winkels te Ede, Amersfoort en Hilversum voor 35 euro de deur uit. Steenbergen adverteerde met de kreten “20 tot 40 procent goedkoper dan C1000” en “Nu echt zonder fratsen”.
Advocaten van C1000 eisen dat Steenbergen niet langer adverteert met hun huisstijl en –logo, alle pakketten moeten ook uit de winkels. Dit alles op straffe van een dwangsom, met een kort geding als stok achter de deur.

Steenbergen is niet onder de indruk. “Ik heb C1000 eerst aangeboden de pakketten terug te kopen. Ze hebben volgens mijn raadsman geen poot om op te staan. Kom maar op dus.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!