Viacom weigert tepel Kate Moss

Het glamourblad ‘La Vie en Rose’ en marketingbedrijf Viacom zijn verwikkeld in een mini-nipplegate. Het buitenreclamebedrijf weigert posters met daarop de cover van het meest recente nummer van het blad te verspreiden in bushokjes. Het probleem: van model Kate Moss, die de voorpagina siert, is een tepel zichtbaar. En dat is te aanstootgevend voor buitenreclame.

De tepel in kwestie wordt nu op iedere poster afgeplakt, zodat ‘La Vie en Rose’ alsnog reclame kan maken via bushokjes. Hoofdredactrice Jildou van der Bijl vindt de noodgedwongen maatregel echter jammer. “Het is een heel esthetische foto."

Een woordvoerder van Viacom laat weten dat het bedrijf voor plaatsing van posters, eerst de uiting toetst aan gemaakte afspraken met de eigenaren van de bushokjes. “Onze inschatting was dat deze campagne tot discussie zou leiden", aldus een zegsman van Viacom.” In NS-stations is de reclameposter wel te zien.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!