Marketing zit tussen de oren

Koopgedrag is op zekere hoogte neurologisch te sturen. In haar scriptie ‘Neuromarketing’ onderzocht Kim Wanten de orbitofrontale cortex, een deel van de hersenen net achter de ogen, waar de mens aan kleuren en smaken een waarde toekent. De neuronen strijden er constant en de sterkst geprikkelde neuronen winnen.

Hoe beter een product die neuronen stimuleert, hoe beter dus voor de verkoop. Beeldmerken zijn cruciaall in die strijd. Volgens neuro-econoom Vasily Klucharev van de Erasmus Universiteit zijn beeldmerken cruciaal voor aankoopbeslissingen, omdat ze alles met vertrouwen te maken hebben.

Benieuwd waarom een beroemdheid goed is voor de marketing? Wel, "een beroemdheid wordt herkend in de hippocampus en verhoogt de activiteit in de basale ganglia", de zetel van het vertrouwen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!