Parmalat verrijst

Het Italiaanse Parmalat is de zware crisis uit 2003 te boven. Toen beleefde het zuivelconcern de grootste krach uit de geschiedenis, met een financiële put van maar liefst 14,5 miljoen euro. Parmalat verkeert niet langer in zwaar weer en verwacht opnieuw winst en groei.

Om na het herstel ook echt de concurrentie aan te gaan met grote spelers als Danone en Nestlé lijken fusies een handig middel. In Italië gonst het dan ook van geruchten over eventuele partners en nieuwe constructies.

Enrico Bondi, de man die op kerstavond 2003 het amechtige concern overnam, mag de redding op zijn naam schrijven. Hij stootte alle niet-strategische activiteiten af, waaronder bakkersproducten, een reisbureau, tomatensauzen en voetbalclub Parma.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!