Strategiewijziging legt C&A geen windeieren
Gepubliceerd op 3 december 2004 om 00:00
Kledingwarenhuis C&A dat enkele jaren geleden nog een zeer onzekere toekomst tegemoet leek te gaan, is bezig aan een opvallende comeback. Tot voor kort leed C&A in heel Europa onder een ouderwets, onhip imago en een te lage omloopsnelheid van de collecties. In 2000 werd een verlies geleden van 75 miljoen euro en het leek slechts een kwestie van tijd te zijn alvorens C&A in navolging van onder meer Peek & Cloppenburg, Kreymborg en Amici uit de Europese winkelstraten zou verdwijnen. Dat was aanleiding voor een wisseling van de wacht: Lucas Brenninkmeijer (47) werd chief executive officer in Europa, zijn broer Dominic (47) kreeg de leiding over de belangrijke Duitse markt en Bart (35) is verantwoordelijk voor C&A Nederland. De nieuwe strategie van C&A is gebaseerd op het principe `de beste kwaliteit voor de beste prijs`. De eerdere pogingen om een Europese collectie in te voeren, werden teruggedraaid: de landenorganisaties kregen juist meer vrijheid en invloed. Deze beleidswijziging lijkt zoden aan de dijk te zetten: er worden in hoog tempo nieuwe vestigingen geopend en vooral de positieve resultaten op de Duitse markt (109 miljoen euro winst in 2003) geven reden tot optimisme.
Reacties 0