Jumbo en Nettorama verlagen deze week de prijzen van vooral A-merken. Hiermee lijken beide regiosupers de prijzenoorlog nieuw leven in te blazen. Jumbo gaat volgens ingewijden Coco-Cola, Bavaria en Lotus, die in speciale voordeelverpakkingen verkocht worden, in prijs verlagen. Nettorama biedt 500 merkartikelen aan die tussen 5 en 20 procent lager geprijsd zijn.
Marktleider Albert Heijn pareert de aanval niet en laat weten “niet opnieuw duizend artikelen in prijs te zullen verlagen.” Maar Els van Dijk van AH besluit enigatisch dat ze “natuurlijk niet kan vooruitlopen op wat de marktleider de komende maanden zal ondernemen.”
Frits Kremer van Laurus stelt dat zijn keten een eigen beleid voert. “De prijsverlagingen van Nettorama zijn een publiciteitsstuntje”, volgens Kremer. “Nettorama is een prima bedrijf, maar een stuntje past wel een beetje bij ze.”
Regiosupers verkopen A-merken goedkoper
Gepubliceerd op 16 augustus 2006 om 00:00
Reacties 0