Stunten met engelen

“We hebben een verschijning gezien. Ik geloof niet in die dingen, maar dit was toch heel raar. Ik sta er nog van te trillen”, aldus een ooggetuige in het Eindhovens Dagblad, die meldde witte engelen te hebben gezien. Het bleek uiteindelijk een broodje aapverhaal. De witte engelachtige verschijnselen hoorden namelijk bij de nieuwe reclamecampagne van jeansmerk Diesel, die wereldwijd werd gelanceerd.

“We hebben bewust vooraf een buzz gecreëerd”, geeft marketingdirecteur Glenn Balak aan in De Telegraaf. Diesel staat bekend om haar spraakmakende campagnes. Volgens Balak is het niet hun doel om mediaexposure te halen met de campagnes, maar juist om te communiceren met de consument. “We willen consumenten prikkelen, maar ondertussen geen karikatuur van onszelf worden. Dat luistert soms heel nauw.”

Meer Update in het augustusnummer van RetailTrends:

- Super de Boer wordt groen
- Politie komt later
- Duurzame melk
- Consument koopt weer
- Groenteprijzen omhoog
- Poolse winkel
- Jat Blokker van HEMA?
- Heemskerk in ijskast
- Ahold behoudt kroontje
- Nieuw winkelkanaal op tv
- Toeslag creditcards

De gehele rubriek Update is te lezen in het augustusnummer van RetailTrends
Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier
U kunt vrijblijvend een proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!