“Russische vrouwen zijn geweldig, want niet kieskeurig. Je mag klein en dik zijn wat hen betreft.” Met die slogan bood het Nieuw-Zeelandse wodkamerk 42 Below een reis naar Moskou aan enkele van zijn klanten, inclusief huwelijk. De stunt stuitte op een ‘njet’ van de reclamecodecommissie in Nieuw-Zeeland, wegens “te vernederend voor vrouwen”.
De wodkaproducent maalt niet om de kritiek. “Veel Russische dames bieden zichzelf aan op het internet en duizenden mannen gaan graag op hun aanbod in.” Het merk staat trouwens bekend om kwajongensstreken ter wille van de marketing. Zo steekt het de draak met Britten en met homo’s op zijn website. Maar 42 Below maakt wel graag duidelijk dat het maar om puberlol en stuntwerk gaat. Echte homohaters werken dan ook niet voor de wodkaproducent die een Gay Parade sponsort.
Wodkamerk propageert koopbruid
Gepubliceerd op 16 augustus 2006 om 00:00
Reacties 0