“Koffie niet duurder voor klant”

Koffiedrinkers zullen weinig merken van de explosief gestegen prijs van koffie. Dat stellen woordvoeders van Sara Lee en Albert Heijn. “De prijs van de groene boon bepaalt maar ten dele de prijszetting van het eindproduct”, zegt Nathalie Grotenhuis van Sara Lee. “We vragen pas meer geld aan klanten, zoals supermarkten, wanneer de koffieprijs structureel op dit hoge niveau blijft.”

Per ton kostte robusta-koffie gisteren 1586 dollar, een verdubbeling in een jaar tijd.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!