De hele week scheidt de redactie de onstuitbare trends van de modegrillen. Zo verschijnt een schets van de mondiale retailwereld in 2015. Nederland surft als trendsetter al behoorlijk mee op verscheidene van de geschetste trendgolven. De contouren van 2015 schemeren dan ook al door in pilotwinkels en het discours van trendwatchers.
Trend 5: het “retailrijk der vrouw”
Sommige hotels reserveren nu a hele verdiepingen alleen voor de dames. De fitness waar mannen niet toegelaten zijn, scheert hoge toppen. Nu vrouwen in alle sectoren naar de top doorstoten, volgt een golf aan typisch vrouwelijke producten. Vormgeving en verpakking spelen in 2015 meer in op de vrouwen. De roze playstation die vandaag wordt gepresenteerd, is dan geen rariteit meer. Reclame richt zich meer op vrouwen en alle retailers, zelfs bouwmarkten vechten het volgende decennium nog harder om de gunsten van de vrouwelijke klant.
Retail in 2015: deel 3
Gepubliceerd op 23 augustus 2006 om 00:00
Reacties 0