12,5% omzetgroei voor Oad

Oad heeft het afgelopen jaar 12,5 procent omzetgroei geboekt, dankzij de overname van Hotelplan. De totale omzet kwam uit op 882 miljoen euro. Directievoorzitter Louis Frankenhuis: “We nemen forse afstand van onze kleinere rivaal Thomas Cook.” Wordt echter puur naar de autonome groei gekeken, dan bedroeg deze een magere één procent.

Vooral Turkije, en dan met name Russische toeristen aldaar, bezorgden Oad de nodige kopzorgen. Commercieel directeur Julius ter Haar: “Russen zijn gewoon nare mensen.” Lawaaierige ‘Bolsjewieken’, berichten over onbetrouwbare Turkse vliegmaatschappijen en de vogelgriep zorgden voor een flinke dip in het aantal geboekte reizen naar Turkije. In vergelijking met vorig jaar ontving Oad dertig procent minder boekingen naar het land.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!