Japanse bedrijven grijpen kansen die de snelle veroudering van de bevolking hen biedt. Een beleggingsfonds speciaal gericht op de babyboomers. Een keten van convenience stores die zich met een serie nieuwe outlets richt op senioren. Supermarkten die senioren in dienst nemen, en meer.
Vanaf dit jaar krimpt de Japanse bevolking en versnelt de vergrijzing. Het extreem lage aantal geboortes en de immer hoge leeftijdsverwachting leiden tot een snelle veroudering binnen de bevolkingssamenstelling van Japan. Telt het land nu nog 127 miljoen inwoners, rond 2050 zijn dat er nog maar honderd miljoen, waarvan er minstens dertig miljoen ouder zijn dan 65 jaar.
Het gehele artikel is te lezen in het septembernummer van RetailTrends, dat morgen (7 september) verschijnt
Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier
U kunt vrijblijvend een proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl
De Japanse ouderenmarkt
Gepubliceerd op 5 september 2006 om 00:00
Reacties 0