BNN-soap zet meisjes aan tot drinken

Hoe vaker meisjes naar de soap Onderweg Naar Morgen kijken, hoe meer ze drinken. Dat blijkt uit onderzoek van de Radboud Universteit, in opdracht van de Stichting Alcohol Preventie (Stap). In de soap, uitgezonden door BNN, drinken acteurs om de vijf minuten alcohol. Dat is bijvoorbeeld twee keer zo vaak als in Goede Tijden, Slechte Tijden.

Opvallend: de onder de meiden populairste acteurs drinken ook het meest. De respondenten, in de leeftijd van twaalf tot negentien jaar, associëren drankgebruik in soapseries totaal niet met negatieve consequenties, aldus de onderzoekers. Volgens Stap krijgen tienermeiden een verwrongen beeld van de werkelijkheid door het hoge alcoholgebruik op tv.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!