Makro gaat aantal vestigingen uitbreiden

Makro, onderdeel van Metro Cash & Carry, gaat voor het eerst in 17 jaar het aantal vestigingen uitbreiden. Onlangs werd in Vianen de achtste Makro-vestiging geopend en de komende jaren staan vestigingen in onder meer Dordrecht en Zwolle op de planning. Daarnaast worden bestaande vestigingen verbeterd en klanten actiever benaderd. Metro Cash & Carry Nederland heeft zich de laatste jaren geconcentreerd op verdere ontwikkeling en uitbreiding van zijn andere groothandelsformule Lukas Klamer. Makro en Lukas Klamer hebben dezelfde formule-uitgangspunten, namelijk een breed aanbod van producten van hoge kwaliteit tegen een prijs die 10 tot 15% lager ligt dan de detailhandelsprijs. Volgens Makro is het klantenbestand 1 miljoen en is het aantal horecaklanten in 2004 met 5% toegenomen. De komende jaren zal de groothandel zich meer op laatstgenoemde klantengroep richten en hier speciale voorzieningen voor introduceren, zoals ruimere openingstijden en aparte kassa`s. Makro signaleert verder dat steeds meer professionele klanten de zelfbedieningsgrootzaken beschouwen als een voorraadvoorziening om de hoek. Dit scheelt de klant naast geld ook ruimte, omdat hij zelf geen voorraad hoeft op te slaan.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!