Koopgedrag kleding hangt af van regio

Vertel mij waar u woont en ik zal u zeggen wat u aan kleding uitgeeft. De woonplaats van de consument zegt veel over zijn of haar aankoopgedrag. Zo geven inwoners van de grote steden doorgaans meer uit. De verhoudingen lijken echter langzaam te veranderen. In het verkoopseizoen van februari tot en met juli 2004 namen de bestedingen aan kleding met 2% af ten opzichte van dezelfde periode in 2003. Inwoners van de noordelijke provincies gaven echter 5% meer uit aan kleding. Er lijkt hier echter sprake te zijn van een inhaalslag, aangezien noorderlingen doorgaans minder uitgeven aan kleding dan de rest van de bevolking. Landelijk gezien werd er 2% minder uitgegeven aan vrouwenmode, terwijl de uitgaven aan mannenkleding op hetzelfde niveau bleven. Ook hier was het noorden van het land weer een positieve uitschieter. In de grote steden werd respectievelijk 7 en 4% minder uitgegeven aan vrouwen- en mannenkleding. De gemiddelde bestedingen aan kinderkleding namen met 14% af. Hier vormde het noorden juist weer een negatief uitschieter, terwijl het zuiden het minst bezuinigde. Bodyfashion bleef in alle regio`s op vrijwel hetzelfde niveau.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!