Laurus stelt EAN verzendlabel verplicht bij leveranciers

Supermarktorganisatie Laurus wil vaart gaan zetten achter de procesoptimalisatie in de keten en heeft om die reden zijn 400 leveranciers verplicht om per 1 februari 2004 hun zendingen te voorzien van een EAN verzendlabel. Ook moeten de leveranciers twee maanden later gebruik gaan maken van het elektronisch verzendbericht. Laurus is de eerste retailer die het gebruik van het zogeheten SSCC-label en het EDI-verzendbericht (DESADV) verplicht stelt bij zijn leveranciers. Het concern heeft zijn interne logistiek al aardig op orde. Zo draait er nu overal hetzelfde wms-pakket. De concurrenten, waaronder Albert Heijn, zijn nog niet zover. Volgens Patrick Baptist van Laurus wilde het concern de efficiency vergroten en tegelijk aan de eisen voor tracking en tracing voldoen. Leverancier Campina moest 1 miljoen euro investeren om het SSCC-label aan te brengen. Volgens Marco van der Lee van belangenorganisatie EAN Nederland is ongeveer de helft van de leveranciers in staat om SSCC-labels aan te brengen. Een veel kleiner deel kan tevens het verzendbericht versturen. Laurus heeft al aangeboden om de leveranciers hierbij te ondersteunen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!