Kwantum verlegt aandacht naar meer trendy meubelen

Kwantum wil zich behalve als prijsvechter ook profileren als verkoper van trendy meubilair en andere interieurproducten. Sleutelwoorden zijn modisch, actueel, goede kwaliteit en lage prijzen. Om zich op het gebied van trendy woonmode te profileren gaat Kwantum op een andere manier reclamemaken. Zo sponsort de keten het tv-programma Popstars ? The Rivals van Yorin. Om producten van goede kwaliteit tegen lage prijzen te kunnen blijven leveren, importeert Kwantum bijna alles uit het Verre Oosten. Gemiddeld neemt de afdeling interieur bij winkels van Kwantum 40% van de vloeroppervlakte in beslag. Daarbij gaat het om verlichting, woondecoratie, meubelen en tuinmeubelen. Kwantum maakt geen omzetcijfers bekend; die vormen onderdeel van de concernomzet van Macintosh, waar ook de omzet van Stoutenbeek en Piet Klerkxx in verwerkt wordt. Kwantum telt 87 winkels die gevestigd zijn aan de randen van de steden. Vaak bevinden de winkels zich op een meubelboulevard, waar de keten tegenwicht biedt aan het grootwinkelbedrijf. Naar eigen zeggen is Kwantum markt- en volumeleider in woontextiel en een sterke speler op de meubelmarkt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!