Verpakkingen in de winkels van Laurus vertonen veel mankementen
Gepubliceerd op 8 december 2004 om 00:00
Er mankeert veel aan de verpakkingen in de winkels van Laurus. Dat is het oordeel van een groep ondernemers en bedrijfsleiders van vestigingen van Super de Boer. De ondernemers werkten mee aan een verpakkingsonderzoek met als doelstelling een grotere efficientie in de winkels van Laurus. Volgens Gerard van Duimen, directeur Laurus Inkoop en Assortimentsmanagement, moeten verpakkingen minder kosten veroorzaken. De verpakkingen zullen anders uit de winkel worden geweerd. Laurus beleeft moeilijke tijden. De prijzenslag heeft tot september 2004 bij alle Nederlandse supermarkten naar schatting 1,2 miljard euro gekost en Laurus heeft daarbij ook nog eens te maken gehad met een mislukte ombouwoperatie van enkele jaren geleden. Er moet bij Laurus vanaf 2005 ongeveer 50 miljoen euro per jaar worden bespaard. Kostenbesparingen in de winkel kunnen daar flink aan bijdragen. Kostenbesparingen op het gebied van verpakkingen zijn dus ook erg belangrijk. De geconstateerde mankementen aan de verpakkingen hadden betrekking op bijvoorbeeld verkeerde verpakkingen, te slappe verpakkingen, moeilijk te openen verpakkingen, dozen met te veel lucht en breekbare verpakkingen.
Reacties 0