Verpakkingen in de winkels van Laurus vertonen veel mankementen

Er mankeert veel aan de verpakkingen in de winkels van Laurus. Dat is het oordeel van een groep ondernemers en bedrijfsleiders van vestigingen van Super de Boer. De ondernemers werkten mee aan een verpakkingsonderzoek met als doelstelling een grotere efficientie in de winkels van Laurus. Volgens Gerard van Duimen, directeur Laurus Inkoop en Assortimentsmanagement, moeten verpakkingen minder kosten veroorzaken. De verpakkingen zullen anders uit de winkel worden geweerd. Laurus beleeft moeilijke tijden. De prijzenslag heeft tot september 2004 bij alle Nederlandse supermarkten naar schatting 1,2 miljard euro gekost en Laurus heeft daarbij ook nog eens te maken gehad met een mislukte ombouwoperatie van enkele jaren geleden. Er moet bij Laurus vanaf 2005 ongeveer 50 miljoen euro per jaar worden bespaard. Kostenbesparingen in de winkel kunnen daar flink aan bijdragen. Kostenbesparingen op het gebied van verpakkingen zijn dus ook erg belangrijk. De geconstateerde mankementen aan de verpakkingen hadden betrekking op bijvoorbeeld verkeerde verpakkingen, te slappe verpakkingen, moeilijk te openen verpakkingen, dozen met te veel lucht en breekbare verpakkingen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!