Claim ‘goedkoopste super’ mag niet meer

Supermarkten mogen niet meer claimen dat ze de goedkoopste keten zijn. Prijsvergelijkingen in reclame mogen alleen nog voor producten die duidelijk vergelijkbaar zijn. Dat heeft het Europese Hof van Justitie bepaald. Lidl had Colruyt voor het Hof gesleept wegens dergelijke claims.

Zodra uit reclame niet duidelijk wordt dat de vergelijking op slechts een deel van het assortiment betrekking heeft, is er sprake van misleiding, aldus het Hof. Colruyts algemeen directeur Luc Rogge zegt blij te zijn dan er nu duidelijkheid is over wat wel en wat niet mag.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!