Door het samenstellen van ouderwetse kerstpakketten gooit het bedrijfsleven jaarlijks 50 miljoen euro over de balk. Anderhalf miljoen van de in totaal 4,2 miljoen vorig jaar uitgedeelde pakketten verdween namelijk geheel of gedeeltelijk in de vuilnisbak, of staat nog altijd onaangeroerd in de voorraadkast. Dat becijferde Ruigrok|Netpanel in opdracht van Pluimen, dat zelf actief is in de branche.
Het minst geliefd bij werknemers zijn de traditionele ragout, kerstkransjes en mokken met bedrijfslogo. Twee op de drie Nederlanders zou het liefst zelf het kerstpakket of –geschenk uitkiezen. Joren van der Pluijm van Pluimen: “De persoonlijke behoefte van de werknemer wijkt duidelijk af van het idee dat de werkgever heeft over de invulling van het ideale kerstpakket voor zijn werknemer.”
Ouderwetse kerstpakketten kosten 50 miljoen
Gepubliceerd op 27 september 2006 om 00:00
Reacties 0