Esprit Home breidt shop-in-the-shop en identity corner-formules in Europa uit
Gepubliceerd op 10 december 2004 om 00:00
Esprit Home, het interieurconcept van modemerk Esprit, verkoopt met veel succes artikelen in stand-alone winkels. Sinds enige tijd is het bedrijf ook actief als shop-in-the-shop en identity corner-formule. Inmiddels zijn er twaalf locaties met deze formules in Duitse en Belgische warenhuizen, meubelzaken in Wenen, Salzburg, Nurnberg en Berlijn en speciaalzaken als Nijhof in Baarn. Bervision, een joint venture van B&C International en het Duitse Stoeckel & Grimmler, treedt op als licentiehouder van Esprit Home in 28 landen. Bervision streeft ernaar in 2005 20 nieuwe shop-in-the-shops te openen. Bovendien moet het aantal identity corners in de Benelux en Duitsland stijgen naar 130. Esprit Home levert woningtextiel en accessoires als gordijnen, jaloezieen, tafeldecoratie, lampen, karpetten, kussens en verf. De collectie onderscheidt zich door de goede combinatiemogelijkheden, trendy design en hoge kwaliteit. Retailers krijgen de collecties van Esprit Home geleverd met een presentatiemodel dat speciaal ontwikkeld is voor kleine vloeroppervlakken. Esprit telt 4.000 werknemers in 44 landen en boekte in 2002 een omzet van 1,09 miljard euro.
Reacties 0