Nijhof neemt assortimentsgroepen onder de loep

Nijhof verwacht voor 2004 een omzetstijging van 3 tot 3,5%. De consumentenomzet komt op ongeveer 31 miljoen euro uit. De firma uit Baarn heeft in vakkringen een nationale reputatie, maar directeur Jan Nijhof moest in 2003 niettemin ontdekken dat een lichte koerswijziging in positionering noodzakelijk was. Traditionele bouwmarkten als Praxis en Karwei kwamen door het brengen van een steeds decoratiever assortiment steeds meer op hetzelfde terrein als Nijhof uit. `Decoratief materiaal wordt door de bouwmarkt gezien als complementair product, terwijl het assortiment bij ons wordt beschouwd als 1 van de formule-uitgangspunten. Het is onze taak om de klanten blijvend te verrassen.` Nijhof stelt dat het bedrijf zich niet moet verliezen in standaard aanbod. Vanuit die filosofie is het bedrijf gaan kijken naar de diverse assortimentsgroepen. IJzerwaren werd het eerst onder de loep genomen. Op die afdeling is in 2004 een omzetstijging van 20% geboekt. Een van de laatste introducties was het Rituals-assortiment van bodyproducten, wierook, kaarsen en dergelijke. De komst van de Esprit pilot store (basjassen, badhanddoeken, verlichting, gordijnen en zelfs verf) was ook vrij verrassend te noemen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!