Consument bezoekt leverancier van bouwmaterialen jaarlijks gemiddeld 17 keer

Een toeleverancier van bouwmaterialen wordt door de helft van de Nederlanders 1 tot 10 keer bezocht. Gemiddeld bezoekt een consument de bouwmaterialenleverancier echter 17 keer per jaar. De bouwmarkten worden het meest gefrequenteerd, op de voet gevolgd door de bouwmaterialenhandel. Tweederde van de consumenten denkt bij een toeleverancier van bouwmaterialen ook aan sanitair. Aan keukens denkt slechts eenderde van de klanten, zo blijkt uit onderzoek van Bouwkennis.nl onder 140 consumenten. De geenqueteerden werd gevraagd drie toeleveranciers van bouwmaterialen te noemen. Gamma werd het meest genoemd (94%). Praxis bezet de tweede plek met 86%, terwijl Karwei en Formido met respectievelijk 48% en 25% de derde en vierde plaats bezeten. Uit het onderzoek bleek verder dat ongeveer eenderde van de klanten wel eens een kraan bij een toeleverancier van bouwmaterialen had gekocht. Isolatiemateriaal werd door 55% van de respondenten aangeschaft en kit door 76% van de klanten. Gamma is voor sanitair-inkopen net iets populairder dan de Praxis.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!