AKO verdubbelt in drie jaar aantal vestigingen op Schiphol

Boekenkioskketen AKO heeft op Schiphol 12 vestigingen die tezamen 1.000 vierkante meter winkeloppervlak bestrijken. AKO maakt op Schiphol een snelle groei door; drie jaar geleden had de keten er nog zes winkels. Ook de omzet is flink toegenomen. In de nieuwe vestiging News & Books in Lounge 1 steeg de omzet sinds de opening in oktober 2004 met 22%. Volgens directeur Peter Brouwer groeit de omzet van alle AKO-vestigingen op Schiphol in 2004 met 12 tot 15%. Hiermee is AKO het bedrijf met de hoogste omzetgroei op de luchthaven. Die groei is deels te danken aan het stijgende aantal reizigers. Jaarlijks doen 41 miljoen potentiele klanten Schiphol aan. Ook in 2004 is het aantal passagiers weer toegenomen. Ook de bedrijfsstrategie van AKO draagt bij aan de groei. Zo ligt de nadruk bij Books & News-vestigingen op de verkoop van boeken, terwijl in de nieuwe News & Books-winkel tijdschriften juist centraal staan. Het aanbod sluit zo goed mogelijk aan op de vraag van vertrekkende, aankomende dan wel transferpassagiers. AKO opereert op Schiphol onder de formule See Buy Fly en profiteert daarmee van dit ook bij buitenlandse passagiers zeer bekende merk.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!