ECI moet een top of mind multichannel CRM-gedreven multimediaclub worden
Gepubliceerd op 14 december 2004 om 00:00
Het roer moet om bij ECI. Dat zegt marketing- en onderzoekschef Arie van Dusseldorp van ECI. Het bedrijf moet een top of mind multichannel CRM-gedreven multimediaclub worden. ECI is volgens Dusseldorp vooral bekend vanwege het aantrekkelijke lokkertje bij de introductie, de verplichte afname en de kwartaalselectie als je niet op tijd bestelt. Wat zeker geen positief effect heeft gehad op het imago is dat ECI vrij agressief is geweest met het tegengaan van opzeggingen, waardoor klanten weer een jaartje langer lid waren zonder dat te willen. De gemiddelde boekenkoper denkt momenteel niet eens aan ECI als hij een boek wil aanschaffen. `Dan denken ze aan Bruna en Bol.com. Onze positie moet veel prominenter worden`, aldus Dusseldorp. ECI heeft inmiddels een model in gebruik waarmee klantgedrag voorspeld kan worden. Het bedrijf heeft scores ontwikkeld waarmee de kans op opzeggen bepaald kan worden. Van het moederbedrijf Bertelsmann krijgt ECI volgens Dusseldorp weinig steun. `ECI is binnen de Bertelsmann-familie toch altijd een beetje het pioniersbroertje geweest.` Ander probleem is dat het vroegere zusterbedrijf Bol.com nu een grote concurrent is.
Reacties 0