Europa vind originele manier in strijd tegen vetzucht

Word superslank, neem nog een Coke en een Big Mac! De Europese commissie in Brussel presenteerde gisteren vol trots de samenwerkingsverbanden met de grootste dikmakers van de wereld. De bazen van Pepsi, Coca Cola, McDonald's, Unilever en Kraft werden gisteren gepresenteerd als helden in de strijd tegen dikmakerij.

'Wij stoppen tonnen minder vet, suiker en zout in onze producten,' sprak Kees van der Graaf, president van Unilever. Coca Cola en Pepsi gaan geen reclame meer maken op basisscholen. Denis Hennequin, woordvoerder van McDonald's, beloofde een betere voedingsinformatie en gezondere Big Mac's in meer dan twintig duizend McDonald's restaurants.

De Europese Commissaris van Volksgezondheid was overdonderd door het vrijwillige initiatief van het Europese actieplatform voor Dieet, Fysieke activiteiten en Gezondheid. 'We kunnen mensen niet bij wet voorschrijven wat ze moeten eten en we kunnen bij wet ook geen voedingsstoffen verbieden die op zich onschadelijk zijn. Dus is elk gebaar van de industrie welkom.'

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!