Winkels willen uitbreiden in kleine centra

Winkelketens die geïnteresseerd waren in de toplocaties van de binnensteden gaan nu ook de omliggende stadsdelen domineren.

De tocht naar meer vestigingen noopt veel winkelketens verder te kijken dan alleen de A1-locaties in de grote Nederlandse binnensteden. Kledingketens als Sting en H&M zijn erg geïnteresseerd in herontwikkelde stadsdeelcentra. Het zijn veelal winkelcentra die bijna zijn geëvolueerd tot stadsharten en dus aantrekkelijk zijn voor dergelijke formules. Vastgoedadviseur DTZ Zadelhoff signaleert dan ook dat waar de makelaar vroeger te maken had met 40 winkelsteden waar winkels beslist moesten zitten, er nu ongeveer 80 stadsdeelcentra en hoofdwinkelcentra zijn bijgekomen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!