95% vindt sampling goede kennismaking

Consumenten hebben geen bezwaar tegen samplingacties. 95% vindt sampling een goede manier om kennis te maken met een nieuw product. 89% geeft aan dat sampling de kans verhoogt dat ze het product gaan kopen. Slechts 4% stoort zich aan sampling en 12% is onverschillig jegens sampling. Dat blijkt uit onderzoek van Motivaction, uitgevoerd in opdracht van promotiebureau Bananas.

Voor het onderzoek werden 20 duizend mensen ondervraagd. Vierduizend mensen werden later weer ondervraagd om de effectiviteit van sampling te registreren. De waardering voor sampling is onder meer afhankelijk van de locatie waar de actie wordt uitgevoerd en door wie de samples worden aangeboden. Ook speelt mee of de locatie past bij het product dat wordt aangeboden. 


Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!