Winkelier ziet Sinterklaas helemaal zitten

De Nederlandse detailhandel kijkt reikhalzend uit naar de intocht van Sinterklaas. Uit het derde Sinterklaasonderzoek, uitgevoerd door Q&A Research en Consultancy i.s.m. RetailTrends, blijkt dat 75% van de ondervraagde winkeliers is optimistisch gestemd over de aanstaande verkoopperiode. Dat is 50% meer vergeleken met 2005 en ruim driemaal zoveel als in 2004. Het onderzoek is gehouden onder 118 beslissers in de detailhandelssector.

60% van de winkeliers verwacht dat consumenten dit jaar meer zullen uitgeven met Sinterklaas. Van alle deelnemers verwacht 58% dit jaar meer omzet te realiseren gedurende de Sinterklaas verkopen. 14% van de ondernemers verwacht zelfs een omzetstijging ten opzichte van vorig jaar met meer dan 10%.

Van alle ondervraagden verwacht 26% dat de consument op het laatste moment pas zal gaan winkelen in de hoop kortingen te kunnen bedingen, dit is meer dan een halvering ten opzichte van 2005. Bijna 40% van de ondernemers verwacht dat consumenten dit jaar meer uitgeven omdat Sinterklaas na het weekeinde zit en ze hiermee twee extra koopdagen hebben.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!