De Crossroads of the World staat nu zelf op een kruispunt. Het iconische winkelgebied in New York zoekt nieuwe relevantie omdat retailers minder huur willen betalen en shoppers andere behoeften hebben. “In zijn volgende gedaante is Times Square nog meeslepender dan we ons hier kunnen voorstellen”, is te lezen in het magazine van RetailTrends.
De drijvende kracht achter de gedaanteverwisseling zijn volgens senior managing director Adelaide Polsinelli van vastgoedinvesteerder Eastern Consolidated de behoeften van millennials. “De buurt verandert van een plek met traditionele retail naar één met plekken die een tastbare ervaring bieden. De nieuwe consument wil weggeblazen worden.” Dit is de stand van zaken.
M&M’s World
M&M’s beschikt over liefst 2200 vierkante meter, inclusief een vijftien meter brede en twee verdieping hoge chocolademuur.
Kellogg’s NYC Café
Onder de wereldberoemde M&M-winkel opende cornflakesfabrikant Kellogg’s vorig jaar een restaurant. In Kellogg’s NYC Café kunnen bezoekers de hele dag door ontbijten met zelfbedachte zuivel- en graancreaties.
Sunglass Hut
McDonald’s
McDonald’s is volgens Polsinelli een voorbeeld ‘van hoe ervaring ’s werelds bekendste plek verandert’. Consumenten kunnen met een twintigtal ingrediënten op touchscreens honderden nieuwe variaties maken van hun favoriete burgers en frietjes.
Swatch
American Eagle
Foot Locker
Foot Locker geeft in zijn flagshipstore ruimte aan meerdere interactieve elementen.
Hershey’s Chocolate World
Ray-Ban en Oakley
NFL Times Square Experience
Bezoekers kunnen het op interactieve high-tech beeldschermen virtueel opnemen tegen legendarische American Footbal-spelers. Verder kunnen ze in een bioscoop 3D-films bekijken van wedstrijdklassiekers alsof ze erbij waren en winkelen in de giftshop.
Disney Store
Toys'R'Us
De huur van ruim achtduizend dollar per vierkante meter was volgens Toys’R’Us onbetaalbaar geworden. De beroemde speelgoedwinkel sloot in 2015. Gap en Old Navy nemen de plek van Toys’R’Us in.
Niet alleen Toys’R’Us sloot zijn deuren, ook winkels van Aerpostale, Asics en Ruby Foo’s gingen afgelopen jaar dicht. Lees in het magazine van RetailTrends over de transformatie die Times Square momenteel ondergaat. Nog geen abonnee? Klik hier voor meer informatie over een abonnement.
Reacties 0