RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.
Een winkel van fonQ: dit kunnen we verwachten
Met de pop-up store die fonQ eind vorig jaar opende in Amsterdam, proefde de webwinkel alvast aan fysieke retail. Maar nu de etailer op zoek is naar een retailmanager die ervaring heeft in het opzetten van fysieke winkels, wordt het serieus. Het cadeauwarenhuis opent een flagshipstore, te beginnen in Amsterdam. Het concept is nog in ontwikkeling, en de nog te benoemen retailmanager moet daar ook een rol in krijgen. Heel veel kan ceo Joost Wels dan ook nog niet kwijt over de plannen. Toch geeft hij alvast een voorproefje van wat we kunnen verwachten.
Dit is het nieuwste kunststukje van Vero Moda
Vero Moda heeft een nieuwe creative director in de persoon van Malene Malling. Zij is medeverantwoordelijk voor het ontwerp van een nieuw winkelconcept, dat sinds vorige maand ook in Nederland te zien is. In Zaandam geeft de dochterformule van Bestseller naar eigen zeggen ‘een verfrissende, artistieke en inventieve kijk op het gebruik van ruimte, merchandising en interieurdesign’.
Zo reageert de franchisewereld op de verplichte franchisecode
Als je iets als een hoofdpijndossier kunt bestempelen, is het de Nederlandse Franchise Code. Al enkele jaren wordt getracht een oplossing te vinden voor de problemen tussen franchisegevers en -nemers. Ging het eerst alleen om een gedragscode, inmiddels heeft minister Henk Kamp van Economische Zaken voorgesteld de code in de wet te verankeren. Het wetsvoorstel, dat in samenwerking met het ministerie van Veiligheid en Justitie is opgesteld, ging onlangs voor een periode van zes weken in internetconsultatie. Uit de reacties blijkt eens te meer dat vooral franchisegevers niet staan te springen om een wettelijke verankering.
De gedaanteverwisseling van Times Square
De Crossroads of the World staat nu zelf op een kruispunt. Het iconische winkelgebied in New York zoekt nieuwe relevantie omdat retailers minder huur willen betalen en shoppers andere behoeften hebben. “In zijn volgende gedaante is Times Square nog meeslepender dan we ons hier kunnen voorstellen”, is te lezen in het magazine van RetailTrends. Dit is de stand van zaken.
Hoe Fonteyn uit de as herrijst
Tuinmeubelzaak Fonteyn was jarenlang een van de sterkst groeiende retailers van Nederland, maar plotseling sloeg het noodlot toe. In de vroege ochtend van 27 juli legde een uitslaande brand vrijwel het gehele pand in de as. Nog diezelfde dag werden de plannen voor de wederopbouw in gang gezet met een duidelijk doel voor ogen: op Tweede Paasdag 2017 zijn we weer open. Zo gezegd, zo gedaan: op maandag 17 april opende het tuincentrum zijn deuren weer voor publiek. Eigenaar Dolf Nieland kijkt terug op de afgelopen tien maanden en vertelt hoe het herrezen Fonteyn er nu voor staat met het oog op de toekomst.
Reacties 0