Waarom je winkel een mobiele app nodig heeft

Waarom je winkel een mobiele app nodig heeft

De argumenten tegen het ontwikkelen van een eigen app zijn legio. Behalve dat de ontwikkelingskosten hoog zijn, is het voor consumenten soms een drempel om tot de installatie over te gaan. En als je app eenmaal een plek heeft bemachtigd in het mobiele apparaat, is het nog maar de vraag of die nog een tweede keer wordt gebruikt. Uiteraard kleven er ook voordelen aan het hebben van een eigen applicatie. Denk bijvoorbeeld aan een hogere orderwaarde of de mogelijkheid om pushberichten te sturen. Softwareontwikkelaar RubyGarage zet alle voordelen op een rij.

 

Reacties

Aan het hebben van een eigen verkooppunt in het mobiel applicatie kanaal zijn, net als in vrijwel alle andere verkoop kanalen kosten verbonden. De hoogte van de ontwikkelkosten hangt mede af van de variant die gekozen wordt. Het is dan ook aan te raden om te kijken naar de kosten in relatie tot de te verwachten opbrengst. En de kosten van de alternatieven (bijvoorbeeld de kosten van het openen van een extra winkel).

Verder kan ik, als ontwikkelaar van retail applicaties, bovengenoemde argumenten voor wat betreft de conversie voordelen van een mobiele applicatie alleen maar onderschrijven.

Geplaatst door Len Clabbers op 19 februari 2018 om 18:47

Ik heb eigenlijk geen zin en ook geen tijd om het allemaal te lezen en weet ook niet wat de conclusie is, maar weet wel dat ik er iets van mag vinden, van zo'n app. Alles met onze webwinkel meegemaakt en uitgeprobeerd. Van 1 naar 15 klanten per dag en weer terug naar 3. Adwords gekocht van Google, gezamenlijk platform via Minto en ook een eigen app voor de smartphone. Allemaal uitgeprobeerd. Alleen maar geld en veel werk gekost en niets opgeleverd. Uitsluitend geschikt voor heel rijke grote clubs met veel vreemd kapitaal. Als je webshop geschikt is voor de smartphone, waarvoor heb je dan een app nodig?

Geplaatst door Bram Bosch op 23 februari 2018 om 17:27

Lees ook: