Een uitdaging, een worsteling of zelfs een rampjaar: de meesten van ons hebben wel betere tijden gekend dan de afgelopen twaalf maanden. Hoog tijd voor een nieuwe ronde met nieuwe kansen.


Wat brengt retailjaar 2021 ons als het gaat over de werkvloer? Heleen Mes is expert op het gebied van employee experience en ziet dat de betrokkenheid van medewerkers lijdt onder de coronacrisis. “We moeten opnieuw onderzoeken hoe we het samen volhouden.”


Hoe staat het er op dit moment, na coronajaar 2020, voor met het werknemersgeluk? 
“In het begin van de coronacrisis vonden medewerkers het erg moeilijk om hun draai te vinden en thuis geïnstalleerd te raken. Iedereen was behoorlijk de weg kwijt, waardoor het werknemersgeluk halverwege maart flink inzakte.”


“Daarna veerden de meeste mensen weer langzaam terug. Er kwamen nieuwe, creatieve ideeën om het hoofd boven water te houden en ondanks het thuiswerken in contact te blijven met elkaar: van digitale borrels tot een pubquiz via Zoom. Retailers organiseerden mooie initiatieven voor klanten of...