Een uitdaging, een worsteling of zelfs een rampjaar: de meesten van ons hebben wel betere tijden gekend dan de afgelopen twaalf maanden. Hoog tijd voor een nieuwe ronde met nieuwe kansen. 


Gelukkig ziet de Britse trendwatcher Cate Trotter verschillende lichtpuntjes voor de fysieke retail. Augurkinitiatieven bijvoorbeeld. “Retailers investeren komend jaar in de details die de winkelervaring net iets beter maken.”


Het was bepaald geen makkelijk jaar voor de fysieke retail. Hoe staan de zaken er op dit moment voor?
“Het is inderdaad een zwaar jaar geweest. Onlangs vroeg Arcadia (het moederbedrijf van Topshop, red.) uitstel van betaling aan en dat was zeker niet de eerste retailer, hier in het Verenigd Koninkrijk. Dat is tekenend voor de huidige situatie. Alle landen moeten hiermee dealen totdat er een vaccin komt. Hier heerst het gevoel dat dat nog wel even gaat duren.”


“Toch zijn er lichtpuntjes aan de horizon. Er zijn een hoop jonge, upcoming merken, zoals Allbirds, die nog steeds toegewijd zijn aan de fysieke retail. Ze openen weliswaar minder...