‘Gezond’ populairst in zuivel- en kaasproducten

Gezondheid is de sterkste trend in zuivel- en kaasproducten in de supermarkt, op de voet gevolgd door ‘lekker’. Producten die deze twee trends combineren zijn volgens onderzoek door IRI Nederland het succesvolst.

Door de opkomst van nieuwe verse zuiveldranken zoals Optimel en functionele dranken zoals Yakult en Actimel, verschuift de voorkeur van gewone melk naar functionele zuiveldranken. Functionele zuiveldranken zijn dan ook één van de hardst groeiende segmenten in de zuivel. Volgens het onderzoek door IRI groeide het segment met 46 procent. Lekkere zuivel, zoals Milk & Fruit, groeit met 10 tot 15 procent. De categorie drinkyoghurts stijgt met 23 procent.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!