Topretailers voorspellen voortzetting prijzenoorlog in 2005

Topretailers voorspelden vorig jaar dat de prijsconcurrentie tussen supermarkten zou verharden. Ze kregen daarin gelijk. Ook dit jaar voorspellen ze dat de supermarktoorlog zich in 2005 onverminderd voort zal zetten. Dick de Boer van supermarktconcern Albert Heijn zegt dat de onderneming zich heeft voorgenomen om de groei van de harddiscount te blijven afremmen. Harry Bruijniks van Laurus zegt dat in 2005 kostenbeheersing voor het concern heel belangrijk blijft. Daarnaast moet de onderneming `rekening houden met structureel lagere marges`. Voor Jan Brouwer van Schuitema is het creeren van onderscheidend vermogen ten opzichte van de concurrentie een belangrijk thema in 2005. Hij ziet in lokaal onderscheid de uitgelezen kans. Jaap Lagerweij van Sperwer Holding stelt dat groei alleen mogelijk is door verdringing. Carel van Eerd van Jumbo Supermarkten zal de in 2004 ingezette verbeterpunten in de organisatie in 2005 verder pogen uit te bouwen. De onderneming wil daarnaast een Jumbo-academie opzetten als een door de staat erkende opleiding. Ook Rene van Klooster van CoopCodis zegt verder door te zullen gaan op de ingeslagen weg. Dat betekent `groei in klanten, in besteding, in vierkante meters en in marge`.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!