De online mediawinkel Bol,com is de populairste webwinkel van Nederland. Dit komt naar voren in het onderzoek van het Ruimtelijk Planbureau/Universiteit Utrecht. Zij deden onderzoek onder drieduizend e-shoppers. Dit resulteerde in de 'top-25 populairste webwinkels van Nederland'.

Cijfers van onderzoeken in 2004 en 2006 werden vergeleken. In 2004 bleek webwinkel Bol.com de populairste webwinkel van Nederland en in 2006 staat deze nog steeds aan kop. Marktplaats.nl heeft zijn marktaandeel de afgelopen twee jaar ruimschoots zien verdubbelen en is nu tweede, achter Bol.com.

In de top-25 zijn twee nieuwkomers in de top tien: Pabo en Otto. Buiten de top-10 staan nieuwkomers als Bon Prix, D-Reizen, Opus, Conrad, Esprit en Jiba. Hierdoor verdwenen Belbios.nl/Bios.nl, EasyJet, Bon a Parte, Bruna, Viking Direct en Kruidvat uit de lijst.