Prenatal wil symbool zijn voor moederschap

Prenatal, de winkelketen die non-food-artikelen verkoopt voor zwangere vrouwen en baby`s, is een nieuwe weg ingeslagen. Twee jaar geleden werd al begonnen met het versterken van de merkidentiteit. Het bleek namelijk dat Prenatal wel bekend stond als autoriteit op het gebied van zwangerschap en geboorte, maar dat de `fun` en het merkgevoel ontbraken. Iedereen kende Prenatal wel, maar niemand had er een warm gevoel bij. `We hadden een goede hoofdmerkbekendheid maar geen hartmerkbekendheid. Terwijl zwangerschap de grootste verandering in het leven van een vrouw is`, aldus directeur Petra Brussen van Prenatal. In maart 2003 werd daarom begonnen met het creeren van een nieuwe identiteit. Prenatal moest het symbool worden voor moederschap. De winkels moesten warmte en geborgenheid gaan uitstralen, de corporate communicatie werd aangepast en het personeel kreeg een training. Verder zijn er nieuwe winkels geopend en is het assortiment vernieuwd. De nieuwe identiteit heeft Prenatal nu al succes opgeleverd. Op basis van het nieuwe concept won de keten in november 2004 de Retail Design Jaarprijs, terwijl de hoofdprijs Winkel van het jaar naar eigen zeggen op een haar na is gemist.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!