De Thuiswinkel Awards hebben dit jaar een andere opzet. Dat meldt branchevereniging Thuiswinkel.org in vakblad Twinkle.

Net als vorig jaar is bij de Publieksprijzen ook dit keer de stem van de consument doorslaggevend. “Maar anders dan vorig jaar gaat het dit jaar om kwantiteit en kwaliteit”, vertelt Paloma van der Put van Thuiswinkel.org. Zowel het aantal stemmen als de waardering van de consument leiden tot de uiteindelijke winnaars. “Het kwalitatieve en kwantitatieve deel wegen beiden even zwaar”, meldt Van der Put. Ook dit jaar wordt het onderzoek weer uitgevoerd door onderzoeksbureau Q&A.

De Publieksprijzen worden toegekend in een tiental categorieën. “Er is dit jaar geen onderscheid gemaakt in sub- en hoofdcategorieën. Vorig jaar waren er vijf hoofd- en zeventien subcategorieën. Daarnaast waren er in sommige subcategorieën te weinig stemmen om een award toe te kennen. Om het overzicht te behouden is nu gekozen voor een tiental categorieën”, verduidelijkt Van der Put.

De Stichting Nationale Thuiswinkel Awards organiseert op donderdag 27 maart 2008 voor de zevende keer de Nationale Thuiswinkel Awards.