‘Meer duurzame vis in winkels’

Het Wereld Natuur Fonds (WNF) heeft de vernieuwde viswijzer gepresenteerd. Deze wijzer geeft aan of een vissoort te veel wordt gevangen of juist niet en dus met een gerust hart kan worden gekocht.

Met de wijzer wil het WNF mensen bewust maken dat door bewust te kopen zij een bijdrage kunnen leveren aan het herstel van de wereldzeeën. Tegelijk met de introductie van de tweede viswijzer begon het tweede deel van de campagne ‘Kies voor een levende zee’. “Vorig jaar was ons doel de vraag naar duurzame vis aan te jagen, nu streven we ernaar meer aanbod te krijgen”, aldus Johan van de Gronden (WNF).

Het Wereld Natuur Fonds voegde de daad bij het woord en heeft met supermarktketen Albert Heijn afgesproken om het aanbod van vis in de AH-winkels duurzaam te maken. Het concern zet op verse en diepvriesvis hoe het met dat specifieke visbestand is gesteld en welke initiatieven op duurzaamheid worden genomen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!