'Twee terugroepacties in een week puur toeval'

Bij Albert Heijn werden in één week twee keer producten uit de schappen gehaald. Puur toeval, aldus een woordvoerder van de supermarktketen.

De eerste terugroepactie bij Albert Heijn betrof chocoladerozijnen, omdat er stukjes pinda in aangetroffen waren. Hierdoor kon het product een risico vormen voor mensen met een pinda-allergie. De tweede keer betrof het kant-en-klaarmaaltijden, die vanwege een productiefout minder lang houdbaar waren dan de verpakking aangaf.

Een terughaalactie kan verschillende aanleidingen hebben. In de meeste gevallen wordt een supermarkt gewaarschuwd dat er iets is misgegaan door de leverancier of fabrikant van een product. Soms vinden de eigen kwaliteitsafdelingen van de supermarkten een onrechtmatigheid, maar het komt ook voor dat men door een klant op een fout in een product wordt gewezen. In het geval van de chocoladerozijnen bij Albert Heijn was dat het geval.

De Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) heeft vorig jaar negen terughaalacties in de foodsector geregistreerd. In 2006 waren dat er veertien. Bedrijven hebben pas sinds kort de plicht om 'recalls' te melden, vandaar dat de VWA geen conclusies aan de cijfers wil verbinden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!