Brandstofprijs plaagt autoverkopers

De verkoop van nieuwe auto's in West-Europa is vorig jaar slechts 0,2 procent gestegen. Volgens de brancheorganisatie van autofabrikanten ACEA komt dat vooral door de hoge olieprijzen, veranderingen in belastingen, duurdere leningen en minder koopkracht.

In Oost-Europa werd wel een behoorlijke groei gerealiseerd, daar steeg de verkoop met 14,5 procent. In totaal is de verkoop van nieuwe wagens in Europa uitgekomen op bijna 16 miljoen stuks: 1,1 procent meer dan het voorgaande jaar. Het meest verkochte merk is Volkswagen, gevolgd door Opel en Ford. Eerder was al bekend dat in Nederland de verkoop in 2007 met 4,2 procent was toegenomen, tot 504.195 stuks.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!