Een op acht pinpassen te vroeg kapot

Een op de acht mensen heeft voor de vervangingsdatum een nieuw bankpasje nodig, omdat het oude pasje het niet meer doet. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond onder 730 personen, zo meldt de bond in het laatste nummer van de Geldgids.

Aan de pasjes die het niet meer doen, is volgens de ondervraagden uiterlijk niets te zien. Bijna een kwart van de mensen denkt dat de kwaliteit van de pinpassen te wensen overlaat.

Bijna 45 procent denkt dat het pasje 'magnetisch' is beschadigd. Het overige deel van de mensen denkt dat de pinpas het door hun eigen schuld niet meer doet. "Als een pinpas vlak na aanschaf niet goed werkt, verstrekken de meeste banken gratis een nieuwe", aldus de bond. "Daarna worden ze strenger en betaalt de klant tot 11,25 euro voor een nieuwe pas.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!