Unilever wil alleen nog duurzame palmolie

Het Brits-Nederlandse levensmiddelenconcern Unilever wil in 2015 alleen nog palmolie gebruiken die op duurzame wijze is verbouwd. Dat heeft de onderneming donderdag meegedeeld. Alle palmolie die Unilever in Europa gebruikt moet al binnen drie tot vier jaar duurzaam zijn.

Unilever wil dat de palmolie, die vooral wordt gebruikt in voedingsmiddelen en cosmetica, een duurzaamheidscertificaat krijgt. De multinational is lid van de RSPO (de Ronde Tafel voor Duurzame Palmolie), een overlegorgaan dat duurzaamheidsproblemen rond palmolie moet aanpakken.

De productie van de olie leidt veelal tot de kap van oerbossen en aantasting van de biodiversiteit in verscheidene landen. Onder meer in Indonesië verdwijnt daardoor het leefgebied van de orang-oetan.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!