Meer Valentijnskaarten door kredietcrisis

TNT verwacht dat dit jaar meer dan een half miljoen Valentijnskaarten wordt verstuurd. "Bovendien zou het dat er dit jaar meer Valentijnskaarten in de brievenbus belanden door de kredietcrisis." Dat zegt Jeroen Siegerink van TNT. Hij analyseert de trends in het versturen van post rond Valentijnsdag voor het postbedrijf. "In tijden van onzekerheid hebben mensen meer behoefte aan contact en aan het bevestigen van vriendschappen."

Volgens Siegerink zou het kunnen dat we door de kredietcrisis eerder geneigd zijn een kaartje te sturen naar iemand die je lief is. "Liefde kost namelijk niets." Volgens TNT zorgt die ene romantische dag in het jaar voor een speciale sfeer in de sorteercentra. "De dag voor Valentijnsdag kleuren onze sorteercentra echt rood'', zegt Siegerink. "De vaak handgeschreven adressen zijn slecht te zien op rode enveloppen. De sorteermachine heeft moeite dat te lezen dus gaan bijna alle kaarten door de handen van onze medewerkers."

Volgens kaartenproducent Hallmark worden valentijnskaarten niet alleen meer naar anonieme liefdes verzonden. Er wordt ook juist een kaart gestuurd om te laten zien hoeveel een bepaalde vriendschap of familieband waard is. De kaartenfabrikant heeft ongeveer 225 verschillende valentijnskaarten in het assortiment. "Ieder jaar weer blijkt toch dat vooral de kleuren rood en roze en liefdessymbolen als het hartje en de rode roos het meest in de smaak vallen", vertelt Jos van der Pluijm van Hallmark. Volgens hem worden er de laatste jaren meer dan honderdduizend e-cards via het internet verstuurd. "Maar dit heeft geen invloed op de verkoop van de echte kaarten."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!