Sapph groeit hard

Het gaat goed met lingeriemerk Sapph. "De omzet gaan we dit jaar verdubbelen tot negen à tien miljoen”, aldus Rob Heilbron, mede-eigenaar van het lingeriemerk, in het jongste nummer van Adformatie. Er zijn ook plannen om verder uit te breiden naar België, Frankrijk, Duitsland en Oost-Europa.

Volgens Heilbron heeft de ruzie met Marlies Dekkers hun populariteit alleen maar goed gedaan. “Wanneer je die ruzie in marketinggeld uitdrukt, ben je minimaal een jaarbudget verder. Het heeft ons veel publiciteit opgeleverd”, aldus Heilbron.

Sapph maakt geen gebruik van reclamebureaus. Campagnes worden zelf bedacht en reclameruimtes worden altijd last minute ingekocht. “Onze marketing is heel brutaal. Dat zit ‘m in de fotografie op billboards”, vertelt Heilbron. “De modellen kijken je recht in het gezicht aan.” Of dat niet ordinair is? “Ordinair is juist goed. Iedere vrouw wil ordinair zijn.”

Het merk wordt nu verkocht in meer dan 360 winkels in Nederland die profijt hebben van de spraakmakende publiciteit rond Sapph. Naast de lingerie wordt de collectie verder uitgebreid met shorts en tops.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!