Erke, een nieuw Chinees sportmerk, betreedt in september de Nederlandse markt. De producten van het merk worden vanaf het najaar aangeboden in diverse (sport-)winkels. Ook wordt nog dit jaar een flagship store geopend in het centrum van Amsterdam.
Erke, dat ‘jij overwint’ betekent in het Chinees, verkoopt sportschoenen, sportkleding, accessoires, jassen en fashion items. Deze zijn met name gericht op tennis, running, casual, fitness en basketbal. Alle producten van Erke worden zelf ontworpen en zelf geproduceerd.
Mede hierdoor kan Erke topkwaliteit bieden tegen een zeer betaalbare prijs, meent Tineke Groenhuizen-Bais, ceo van Erke Benelux, Duitsland en Oostenrijk. “We hebben weinig te maken met externe leveranciers, waardoor productiekosten lager zijn. Ander voordeel is dat optimaal kan worden ingespeeld op de wensen van de consument. Het wordt steeds belangrijker om trends te spotten en daar vervolgens op te reageren. Met onze eigen productiehuizen proberen we ons zo flexibel mogelijk op de markt te bewegen.”
Erke heeft haar thuisbasis in China, telt wereldwijd 40 duizend medewerkers en heeft 4500 winkels in Azië. Het bedrijf is het nummer drie sportmerk in China en wordt verkocht in meer dan dertig landen. De ontwerpers worden geïnspireerd vanuit de eeuwenoude Chinese historie en traditie over ‘hoe sport jou sterk kan maken’.
Sportmerk Erke in najaar in Nederland
Gepubliceerd op 3 juni 2009 om 00:00
Reacties 0