Detailhandelsverkopen eurozone omhoog

De detailhandelsverkopen in de eurozone zijn in april met 0,2 procent gestegen ten opzichte van maart. In de vier voorgaande maanden daalden de verkopen juist. Dat bleek uit donderdag gepubliceerde cijfers van het Europees statistische bureau Eurostat.

De stijging in april was vooral te danken aan een 1,1 procent hogere verkoop van voedingsmiddelen, drank en tabak. Consumenten lieten producten uit andere sectoren, zoals kleding, consumentenelektronica en boeken liggen. De verkoop van niet-voedingsmiddelen daalde met 0,2 procent.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!